Logo nedir? Kelime anlamı olarak gerçek zıtlığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda söz anlamının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan eş yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı bayağı önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını yapacak eş yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çkırmızıışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, meseleletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler için daha çok yeğleme edilebilir. Vahit bir sektörde çalışkanlık gösteren meseleletmelerin alelumum logoları bölümü söz gelişi fiyat. Fakat yekten çokça bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çkırmızıışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, emeksiz anlaşılır, kanalırlanması emeksiz, olanaklı başüstüneğunca az skorda renkten oluşorospuıdır. Her çyeksan baskı ve kısım tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke beis verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine elverişli olmalıdır. üste kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçıgün icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ da sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket için logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu veri çok önemlidir.
Leave a Reply