Kişinin yaşadığı sosyete süresince kıymeti olan , kudret, gidişat ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.
Terbiye, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Terbiye; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok teşhismı mimarilabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına iyi ) bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma göre;
· Terbiye bir vetiretir.
· Terbiye sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde bileğanlayıştirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Terbiye sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baş öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Terbiye fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bütün kültürler karınin benzeridır. Lakinçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre göre bileğanlayışebilir, ama sürecin doğbirliı bileğanlayışmez.
Terbiye kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birmebzul filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna üstüne farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçün teşhismı şudur: Terbiye, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın süresince eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğanlayışikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Terbiye, âdem evladı karınin yaşam boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere iyi olabileceği gibi istenmedik yönde bile vürutebilir. Terbiye sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri gibi mekânlarda maruz eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Terbiye Türleri
Terbiye türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bulunmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise otomatik vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Terbiye Sistemi
Terbiye, bir dizge olarak ele alındığında ise eğitim sisteminin üç baş ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Referans; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel gibi fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, bitirme, sınav sonuçları gibi matlup davranış bileğanlayışiklikleridir.
Leave a Reply